ما هي المكملات الغذائية العضوية وأهميتها لصحتك.اورجانيك.Organic products

 ما هي المكملات الغذائية العضوية وأهميتها لصحتك

مقدمة عن المكملات الغذائية العضوية

يا جماعة، في الفترة الأخيرة الناس بقت تهتم بصحتها أكتر، وده خلانا ندور على الحاجات الطبيعية والعضوية في كل حاجة بنستخدمها، خاصةً المكملات الغذائية. طب إيه هي المكملات الغذائية العضوية؟ ببساطة، دي مكملات مصنوعة من مكونات طبيعية 100%، من غير أي مواد كيميائية أو مضافات صناعية.

ما هي المكملات الغذائية العضوية وأهميتها لصحتك.اورجانيك.Organic products
 ما هي المكملات الغذائية العضوية وأهميتها لصحتك.اورجانيك.Organic products

تعريف المكملات الغذائية العضوية

المكملات الغذائية العضوية هي منتجات بيتم تصنيعها من مكونات تم زراعتها وإنتاجها بطرق عضوية. ده يعني إنها خالية من المبيدات الكيميائية، الأسمدة الصناعية، والمواد الحافظة. المكملات دي بتستخدم لتعويض النقص الغذائي ودعم الصحة العامة بطرق آمنة وطبيعية.

ليه المكملات الغذائية العضوية مهمة؟

خالية من المواد الضارة: واحدة من أهم مميزات المكملات العضوية إنها خالية من المبيدات الحشرية، والمواد الحافظة، والألوان الصناعية، والمضافات الكيميائية اللي ممكن تضر بصحتنا.

مصادر طبيعية: المكملات دي بتكون مصنوعة من مكونات طبيعية زي الفواكه، الخضروات، الأعشاب، والبذور اللي بيتم زراعتها بطرق عضوية.

دعم صحة الجسم: المكملات العضوية بتساعد في تحسين الصحة العامة، تقوية الجهاز المناعي، وزيادة الطاقة والحيوية.

أنواع المكملات الغذائية العضوية

1. الفيتامينات والمعادن العضوية

الفيتامينات والمعادن العضوية بتكون مستخرجة من مصادر طبيعية زي الفواكه والخضروات العضوية. مثال على ده فيتامين C، فيتامين D، الكالسيوم، والمغنيسيوم.

2. البروتينات العضوية

مساحيق البروتين العضوية بتكون مصنوعة من الحبوب الكاملة، البذور، أو البقوليات. البروتينات دي بتساعد في بناء العضلات وتحسين الأداء الرياضي.

3. الأعشاب العضوية

المكملات اللي بتحتوي على مستخلصات نباتية وأعشاب عضوية زي الكركم، الزنجبيل، الجينسنغ، وأشواجندا. الأعشاب دي بتستخدم لتعزيز الصحة العامة وتقوية المناعة.

4. الأحماض الدهنية العضوية

أوميغا-3 المستخرجة من زيت السمك أو بذور الكتان العضوية، ودي بتدعم صحة القلب والدماغ.

5. البروبيوتيك العضوي

مكملات البروبيوتيك بتحتوي على بكتيريا نافعة لدعم صحة الجهاز الهضمي والمناعة، وبتكون مستخرجة من مصادر عضوية زي الألبان المخمرة.

6. مضادات الأكسدة العضوية

مضادات الأكسدة زي مستخلص الشاي الأخضر أو مستخلص العنب بتساعد في مكافحة الجذور الحرة وتحسين الصحة العامة.

فوائد المكملات الغذائية العضوية

1. تحسين الهضم

المكملات الغذائية العضوية زي البروبيوتيك بتمتاز بقدرتها على تحسين الهضم وتقليل مشاكل الجهاز الهضمي زي الانتفاخ والإمساك.

2. زيادة الطاقة والحيوية

المكملات الغذائية العضوية بتمد الجسم بالطاقة والحيوية اللي بنحتاجها لممارسة الأنشطة اليومية بكل نشاط.

3. دعم المناعة

المكملات اللي بتحتوي على فيتامينات ومعادن وأعشاب عضوية بتساعد في تقوية الجهاز المناعي، وده بيحمينا من الأمراض والعدوى.

4. تحسين صحة الجلد والشعر

مضادات الأكسدة زي فيتامين C وفيتامين E اللي موجودة في المكملات العضوية بتساعد في تحسين صحة الجلد والشعر، وتقليل ظهور علامات الشيخوخة.

كيفية اختيار المكملات الغذائية العضوية المناسبة

1. التحقق من الشهادات العضوية

من المهم نتأكد إن المكملات اللي بنشتريها حاصلة على شهادات عضوية معترف بها، زي شهادة USDA العضوية في الولايات المتحدة، عشان نضمن إنها تلبي المعايير العضوية.

2. قراءة المكونات

دايماً نقرأ قائمة المكونات عشان نتأكد إنها طبيعية وعضوية 100%، ومن غير أي مواد كيميائية أو مضافات صناعية.

3. استشارة الطبيب

قبل ما نبدأ في تناول أي مكملات غذائية، من الأفضل إننا نستشير الطبيب، خاصةً لو عندنا أي حالات صحية خاصة أو بنتناول أدوية معينة.

أهم الشركات المنتجة للمكملات الغذائية العضوية

من أفضل شركة للمكملات الغذائية DXN

شركة DXN هي واحدة من الشركات الرائدة في مجال المكملات الغذائية الطبيعية والعضوية، ومعروفة بجودة منتجاتها التي تستند إلى مكونات طبيعية فعالة. تأسست DXN في ماليزيا عام 1993 بواسطة الدكتور ليم سيو جين، وهي متخصصة في زراعة وتصنيع وتسويق مجموعة واسعة من المنتجات الصحية، خاصة تلك المستندة إلى فطر الجانوديرما.

ما هي المكملات الغذائية من DXN؟

DXN بتقدم مجموعة متنوعة من المكملات الغذائية اللي بتتميز بجودتها العالية ومكوناتها الطبيعية. من أشهر منتجاتها:

1. فطر الجانوديرما (ريشي)

فطر الجانوديرما المعروف كمان باسم "الفطر الأحمر" أو "ريشي"، هو واحد من أبرز المنتجات اللي بتميز شركة DXN. الفطر ده معروف بفوائده الصحية العديدة، زي تحسين الجهاز المناعي، تقليل الالتهابات، وتعزيز الصحة العامة.

2. سبيرولينا

السبيرولينا هي نوع من الطحالب الخضراء الزرقاء الغنية بالبروتينات، الفيتامينات، والمعادن. DXN بتقدم سبيرولينا بجودة عالية وبتكون خالية من المواد الكيميائية الضارة.

3. مورينزي

مورينزي هو مشروب صحي مصنوع من فاكهة النوني. الفاكهة دي معروفة بفوائدها العديدة زي تحسين الهضم، تعزيز الطاقة، ودعم الجهاز المناعي.

4. كورديباين

كورديباين هو مشروب طبيعي مستخرج من فطر كورديسيبس، اللي بيساعد في تحسين الأداء الرياضي، تعزيز الطاقة، وتحسين الصحة الجنسية.

ليه تختار منتجات DXN؟

1. جودة عالية

DXN بتضمن إن كل منتجاتها مصنوعة من مكونات طبيعية وعضوية بجودة عالية. الشركة بتستخدم أحدث التقنيات في الزراعة والتصنيع لضمان أفضل المنتجات.

2. خالية من المواد الضارة

كل منتجات DXN خالية من المواد الحافظة، الألوان الصناعية، والمبيدات الكيميائية، وده بيخليها خيار آمن وصحي.

3. أبحاث وتطوير

الشركة بتستثمر بشكل كبير في الأبحاث والتطوير لضمان إن منتجاتها بتلبي أعلى المعايير الصحية والعلمية.

4. شهادات عالمية

منتجات DXN حاصلة على العديد من الشهادات العالمية اللي بتؤكد جودتها ونقاوتها، زي شهادات ISO وشهادات GMP.

كيفية استخدام منتجات DXN بشكل صحيح

1. قراءة التعليمات

من المهم دايماً قراءة التعليمات الموجودة على عبوة المنتج لضمان استخدامه بشكل صحيح.

2. استشارة الطبيب

لو عندك أي حالة صحية خاصة أو بتتناول أدوية معينة، من الأفضل إنك تستشير الطبيب قبل ما تبدأ في استخدام أي مكمل غذائي.

3. الالتزام بالجرعات

اتبع الجرعات الموصى بها على العبوة أو اللي نصح بيها الطبيب عشان تتجنب أي آثار جانبية محتملة.

تجربة المستخدمين مع منتجات DXN

الناس اللي استخدمت منتجات DXN بتشهد بجودة المنتجات وفوائدها الصحية العديدة. كتير من المستخدمين لاحظوا تحسن في صحتهم العامة، زيادة في الطاقة، وتحسين في جهازهم المناعي بعد استخدام منتجات الشركة.

شركة DXN بتقدم مكملات غذائية طبيعية وعضوية بجودة عالية، وهي خيار ممتاز لأي حد عايز يحافظ على صحته بطرق طبيعية وآمنة. بفضل مكوناتهم الفعالة، الأبحاث والتطوير المستمر، وجودة التصنيع، DXN بتثبت إنها واحدة من أفضل الشركات في مجال المكملات الغذائية.

اين تباع منتجات DXN ؟

منتجات شركة dxn تباع فقط الفروع الرسمية للشركة ، وفروع الشركة موجودة في اكثر من 80 دولة حول العالم بشكل رسمي ، والكثير من الفروع توفر خدمة توصيل للمنتجات الى البيت ، مثل الفروع في السعوديه والإمارات والكويت والبحرين وسلطنة عمان وقطر والأردن والمغرب ، وهكذا دول امريكا وأوروبا بالتأكيد . الشركة تعطي الأعضاء المنتجات بسعر خاص اقل من السعر العادي بـ 15% الى 25% ، وقد تصل الى 30% في بعض المنتجات ، اما غير العضو فليس له خصم ، بل يشتري المنتجات بالسعر العادي .

لذلك ، اذا كنت حتى الآن لست عضوا في شركة dxn، وأردت شراء منتج من منتجاتها بسعر العضو المخفض فانت بين خيارين : 

1- أن تسجل عضوية ، تحت هذا الراعي. 822579548 .وتشتري المنتجات برقم عضويتك 

https://bit.ly/3LFSjdG

2- أن تشتري المنتجات بدون أن تسجل عضوية خاصة بك بل تستخدم العضوية الخاصة بنا . 822579548

https://bit.ly/3LFSjdG1

 أخي الكريم اختي الكريمة : 

شركة dxn تعمل بنظام البيع المباشر وهو فن من فنون البيع في العصر الحديث! ، ويعتمد علي تسويق المنتجات من الشركة إلى المستهلك مباشرة عبر فروع رسمية للشركة وبعيداً عن أماكن البيع بالتجزئة! وبهذا فهناك فرصة للمستهلك أن يكون مستهلك ومسوق في نفس الوقت! ، 

وبهذا فهم اتاحوا فرص عمل للناس بأن يكونوا مستهلكين ومسوقين في نفس الوقت .

تنبيه : الشركة لا تلزمك بشيء (لا بشراء منتجات ولا بدلالة غيرك على الشركة ... ،

ولكنها الزمت نفسها ان تكافئك على كل مبيعات تتحقق للشركة بسببك ، سواء انت قمت بالشراء او دليت غيرك) . تعتمد شركة DXN التسويق متعدد المستويات في تسويق منتجاتها، بحيث أنك تحصل على عمولات مقابل مشترياتك ومشتريات الذين تدلهم أنت على الشركة اذا أردت ان تبني مشروعك مع الشركة وتحقق دخل مادي ، واذا اردت فقط شراء المنتجات ولا تريد العمل فايضا هذا امر جيد انك تستبدل منتجاتك التي تشتريها من السوق بمنتجات من dxn صحية مفيدة خالية من المواد الضارة (ففي كلا الحالتين انت رابح) .

https://bit.ly/3LFSjdG

https://bit.ly/3LFSjdG1

ear Sir and Madam,

DXN is a direct selling company,

It is a modern form of salesmanship. It relies on marketing the company's products directly to consumers through official branches, bypassing retail outlets. This provides an opportunity for consumers to be consumers and marketers at the same time.

The company does not obligate you to do anything, such as purchasing products or referring others to the company. However, they are committed to rewarding you for any sales made through your efforts, whether you make a purchase or refer someone else to the company.

DXN uses a multi-level marketing approach to promote its products. This means that you earn commissions based on your purchases and the purchases made by those you refer to the company. If you want to build a business with the company and generate income, you can do so. If you simply want to buy products and do not want to act as a marketer, this is also a good option as you can replace your usual purchases from the market with healthy and beneficial DXN products, free of harmful substances. Either way, you win.

Where are DXN products sold? DXN products are available exclusively through the company's official branches located in more than 80 countries around the world. Many of these branches offer home delivery, including branches in Saudi Arabia, the Emirates, Kuwait, Bahrain, Oman, Qatar, Jordan, Morocco, the United States, Europe and others.

The company provides its members with products at a special price, usually 15% to 25% less than the regular price, and sometimes up to 30% off certain products. However, non-members do not receive any discounts and purchase products at the regular price.

So, if you are not a DXN member yet and want to purchase products at the discounted member price, you have two options:

1. Register for membership and purchase products using your membership number.

Enter the company website: DXN. Register under sponsor 822579548

https://bit.ly/3LFSjdG

2. Purchase products without registering your own membership and use our membership instead.

Sponsor code for discounts and registration: 822579548

https://bit.ly/3LFSjdG1

الخلاصة

المكملات الغذائية العضوية بقت خيار مثالي للناس اللي عايزة تحافظ على صحتها بطرق طبيعية وآمنة. باستخدام المكملات دي، بنقدر نعوض النقص الغذائي، ندعم صحة الجسم، ونحمي نفسنا من الأمراض. لكن من المهم نختار المنتجات اللي بتحمل شهادات عضوية معترف بها ونستشير الطبيب قبل الاستخدام.

يا ريت المقالة دي تكون فادتكم وعرفتكم أكتر عن المكملات الغذائية العضوية وأهميتها لصحتكم. لو عندكم أي استفسارات أو حابين تعرفوا أكتر، سيبوا تعليق أو ابعتوا رسالة.


إرسال تعليق

أحدث أقدم

نموذج الاتصال